Selecteer een pagina

Dialoog in Thorbeckes huis

Kunnen we op een open en constructieve manier op de inhoud het gesprek voeren tussen raadsfracties onderling, tussen aan en college? wat maakt dat we steeds in dezelfde patronen terechtkomen en kunnen we die effectiever hanteren ten dienste van waardevol maatschappelijk debat ten dienste van (lange) termijn keuzes voor d gemeenschap.

Theater en het leven

In een aantal scenes wordt het transformatieproces neergezet dat velen zullen herkennen vanuit een eigen situatie: van ontkenning van de behoefte aan verandering tot verwarring en doorbraak. De scenes zijn een middel om met elkaar het gesprek te voeren ook kunnen deelnemers meedoen en oefenen.

Samen werken aan goede wijken

Woningcorporaties, gemeenten, bouwers en zorgaanbieders leren samen hoe ze kunnen bijdragen aan goede wijken, zowel fysiek als sociaal. Met de deelnemers wordt het programma per bijeenkomst ontworpen door mij begeleid. Centraal staan vragen als: de ander beter leren kennen, waarnemen van wat er speelt, wat er nodig is en hoe je dat samen organiseert.

Organisatie ontwikkeling

Samen met de schoolleiders, staf en college van bestuur van Flores (basisonderwijs) onderzoeken we wat een goede school maakt, hoe je een professionele leefgemeenschap werkend krijgt, hoe een school kan bijdragen aan kansengelijkheid en wat dat voor schoolleiders betekent. Een combinatie van inhoudelijke thema’s, actie onderzoek en dialoog.

Actie onderzoek interactie cliënt-begeleider

Een leven vol betekenis, dat is de visie van Aveleijn op de zorg voor hun cliënten. Hoe krijgt dit concreet gestalte in de interactie tussen client, begeleider en netwerk? Een actie onderzoek naar die interactie en hoe intern begeleiders en het leiderschap hierop kan ondersteunen.

Samenwerken in het sociaal domein

wat speelt er in de samenwerking tussen gemeenten en zorgaanbieders in het sociaal domein. En wat helpt. Een actie onderzoek op basis van gesprekken met betrokkenen en het werken aan een aantal casus beschreven we een aantal handelingsperspectieven.

Vormgeven aan verandering

In de master Executive Change Management werken directeuren en bestuurders aan een verandervraagstuk ten dienste van hun organisatie en cliënten. Hoe kijken betrokkenen naar de situatie en kun je samen vormgeven aan betekenisgeving en daarbij passende interventies

Toekomstbestendig onderwijs

Beroepen veranderen, studenten veranderen, het werkveld verandert: wat is wijs om te doen in deze complex-dynamische omgeving. Mooi om dit te mogen doen als vwo drop-out en MBO student. Een leergang voor bestuurders en directeuren in het MBO in samenwerking met het kwaliteitsnetwerk MBO.

..